dinsdag 20 oktober 2015

Ellie is in de wolken...

Hoe ik erbij kwam, bij de wolkjes, dat weet ik niet.
Het voelde gewoon juist.

En eens ik wist, Ellie wordt een wolkenkind, was er geen houden meer aan!

Geboortekaartje 
Spreekt voor zich, denk ik. Met dank aan Ellie's coole peter, zijnde mijn schoonbroer Misterfiksit die dit zo mooi fikste!



Doopsuiker
Niet alleen de decoratie (ik haakte 80 wolkjes aan ongeveer 8 wolkjes per uur, eigen patroontje), maar ook de snoep zelf: meringues en schuimpjes, toch erg "wolkerig", niet?
Het niet-eetbare alternatief werden opnieuw zeepjes, naar analogie met Joanna, maar deze keer in de vorm van een wolkje. Geen hoofdbreker.





Decoratie
Ik heb gelogen enkele regeltjes hoger. Ik haakte geen 80 wolkjes, maar 110. Ik had namelijk niet goed opgelet bij het kopen van extra wol en de eerste 30 wolkjes bleken crèmekleurig in plaats van wit. En ik wou wit voor de doopsuiker. Niks verloren, de crème-wolkjes hangen intussen als muurdecoratie op Ellie's kamer. Ik vind het wel iets hebben!


Daarnaast haakte ik met restjes wol haar naam op wolkjes om de presentatie van de doopsuiker wat extra "schwung" te geven.




Speelgoed
Toen ik besloot Joanna's muziekmobiel te "pimpen", wist ik niet waar ik aan begon. Ik had er natuurlijk de uiltjes gewoon kunnen afknippen en de wolkjes en sterretjes met een nieuw touwtje eraan kunnen hangen. Maar speelgoed in perfecte staat kapot maken, dat vond ik vergaand. Zo destructief! Dus ik pakte de uiltjes met witte tissues en rekkers in en haakte er de nieuwe vormpjes rond. Wat een gedoe, wat een gepruts! Maar het resultaat mag er wezen, vind ik ;-)

Voor...
...en na!
Wat later trok ik de lijn dan maar door naar het andere muziekspeeltje ook. Daar haalde ik het muziekdoosje uit de knuffel en naaide die netjes terug dicht. Er gaat niets in de vuilbak!
Vervolgens was het erg zoeken naar hoe een wolk te haken rond het muziekdoosje, want de patronen die ik vond waren ofwel te groot, ofwel te klein. Dus verzon ik zelf iets. Ik haakte rondjes, naaide die aan elkaar en vulde het geheel op met watten en het muziekdoosje. Aan het touwtje haakte ik 2 regendruppeltjes, dat vond ik wel passen. Helemaal geslaagd is het niet want het ziet er niet overal even netjes uit (afwerking kan beter!), maar ik denk niet dat Ellie er last van heeft...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten