woensdag 11 december 2013

Vooruitblik

Ik blik graag eens vooruit, zeker als de (in dit geval nabije) toekomst er veelbelovend uitziet. Niet alleen kijk ik uit naar de welverdiende kerstvakantie (yi-ha!) maar ook alvast naar het aankomende weekend. Ik kan het al een beetje ruiken: de kerstboom, de gluhwein, de open haard, mijn kopje thee,...

Dit weekend dompelen we ons voor de eerste keer dit jaar volledig onder in de kerstsfeer.

In de eerste plaats thuis. Kerstversiering wordt bovengehaald en na 2 jaar kleine valse kerstboompjes, halen we dit jaar een grote echte in huis. Nieuwe decoratie kochten we eerder al en ligt in onze kelder te wachten op het eerste gebruik, al veel te lang als je het mij vraagt!

Ook de tuin ontsnapt er niet aan.
Ik steek het niet weg, ik ben echt een sucker voor verlichte huizen en tuinen tijdens deze periode. Ik word er gewoon instant vrolijk van, handjes klappen van plezier en al! Op onze buiten wonen er precies meer zo'n enthousiastelingen, want elke dag zie ik wat meer lichtjes op de weg naar huis. Wij doen dus uiteraard lekker mee!

Alsof dat nog niet genoeg kerstsfeer is, staan er ook nog 2 kerstmarkten op het programma. Nee, niet in Gent, hoewel die naar het schijnt wel spectaculair is dit jaar. Maar die staat er nog even en daar geraken we nog wel.
Nee, we gaan kerstmarkten bij ons, want op den buiten zijn zo'n evenementen kort maar krachtig, dus het is nu of nooit. Enkel dit weekend dus.

Zaterdag gaan we naar de "Kersthappening" in Merelbeke, geen idee wat ervan te verwachten maar zolang we er wat sfeer en gezelligheid kunnen opsnuiven, ben ik content.
Vervolgens gaan we zondag ons eigenste dorp nog eens onveilig maken. Jawel, zelfs Dikkele organiseert een kerstmarkt en dat mogen (en willen!) we toch echt niet missen.

Veel vrolijke anticipatie bij mij dus deze week. Ik probeer er met volle teugen van te genieten, want voor je het weet is de gezellige eindejaarsperiode achter de rug en moet je nog 2 maanden wachten op de eerste echte lentezon. Hoewel ik zo het gevoel heb dat dat in 2014 wel eens draaglijker zou kunnen zijn dan de voorbije jaren, zo met ons Joanna in ons Dikkele. Alleen al hierom...

Zonsopgang in Dikkele

Geen opmerkingen:

Een reactie posten