vrijdag 4 maart 2016

Project "ik wil mijn lijf terug" - maand 2

Algemeen: goed bezig!

Sporten
Na mijn sportdipje door het nieuwe ritme (terug gaan werken) en de buikgriep, heb ik mij goed herpakt.
Ik geniet elke les meer van de yoga.Ik krijg er veel energie door en voel mij echt goed achteraf. Mind, body and soul in evenwicht, heerlijk!
Ik doe daarnaast ook trouw 2 keer per week spierversterkende oefeningen. Buik, billen, benen en armen, het duurt al bij al 20 minuutjes en ook daar heb ik deugd van.

Deze week ging ik dan eindelijk ook de eerste keer weer lopen. Ik start van nul met "start to run", dus veel kan ik daar nog niet over zeggen. Behalve dat ik er zin in heb!

Rome was ook niet op 1 dag gebouwd...


Eten
Ik houd mijn gezondere levensstijl netjes aan: ik eet minder suikers en vetten, meer fruit en groenten. Minder, niet geen, want zo ver wil ik het niet drijven als dat niet nodig is.

De weekends blijven wel moeilijk en eerlijk gezegd sta ik mijzelf dan zonder scrupules dat extra glaasje wijn of dat dessertje toe. Ik geniet er dan zo hard van en op 1 of andere manier motiveert het mij ook om dan doorheen de week weer extra mijn best te doen.

Uitdaging: deze maand ook wel best wat etentjes gepland op weekavonden. Uitkijken geblazen!

Resultaat
2 maanden na de start van het project, staat er 65,9 kg te lezen op mijn weegschaal.

Niet gelogen!

Dat wil zeggen dat ik 3,6 kg ben afgevallen op 2 maanden tijd. Dat is meer dan het door mijzelf opgelegde gemiddelde van 1 kg per maand, hoera!
Bij de vorige meting heeft de buikgriep in mijn voordeel gespeeld en ik had schrik dat het na die eerste kilo's een stuk moeilijker zou worden. Maar voorlopig zit ik dus nog altijd op het goede spoor! Nu ik ook 2 keer per week zal lopen, neem ik aan dat dat gewichtsverlies nog wel eventjes zal doorzetten. Ik ben in elk geval heel gemotiveerd!

Nog belangrijker dan die cijfertjes op de weegschaal, is dat ik mij gewoon ook beter in mijn vel voel. De eerste broek die te groot is (een broek die ik droeg tussen de 2 zwangerschappen), is een feit! Dat wil zeggen dat ik nu al "slanker" ben dan dat ik ooit ben geweest na de geboorte van Joanna. Ik moet u niet vertellen hoe plezant ik dat vind ;-)

Op naar maand 3!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten