donderdag 21 januari 2016

Met ons viertjes - week 15

Mijn eerste werkdag zit erop!
Hoe het ging?

Het was een doorsnee werkdag: 2 briefings en een bezoek aan de kinderarts.
What's new?

2 voor de prijs van 1: Joanna heeft weer eens oorpijn (zonder hoge koorts voorlopig dus we houden haar gewoon thuis en laten haar vechten zonder antibioticum, hopelijk lukt dat!) en Ellie heeft een snotvalling om u tegen te zeggen. Wel met koorts (38,5), dus toch even een obligaat bezoekje aan de pediater. Ik ben niet echt gealarmeerd want ze drinkt nog redelijk goed, blijft haar vrolijke zelf en lijkt geen pijn te hebben. Met veel liefde, wat perdolan en voldoende vocht, zou ze dit zelf moeten overwinnen. Ik ben eens benieuwd...


Totje!
Poepke!

Joanna weet haar moment trouwens goed te kiezen: maandagvoormiddag staat het langverwachte bezoek aan de NKO-arts op de planning. Een mooi ontstoken oortje zou mijn verhaal wel kracht bijzetten ;-)

Los van dit alles gaat het prima met de kindjes hoor.

Joanna is een echte schoolganger geworden.
Ze gaat heel graag en is teleurgesteld als ze niet mag gaan (zoals nu). Tot de krokusvakantie gaat ze per week slechts 2 ganse dagen, daarna bouw ik zonder twijfel op naar 3, misschien zelfs meteen 4 dus voltijds. Want wat voor de kerstvakantie nog onmogelijk leek, kan ze nu plots wel: een ganse dag naar school gaan, vrolijk thuis komen en pas rond 18u echt onhandelbaar moe worden. Dan moet ze ook resoluut om 18u30 in bed liggen, daar kijk ik op toe. Op dagen dat ze 's middags naar huis komt, doet ze niet altijd meer een dutje. En als ze er eentje doet, best niet te lang, anders slaapt ze 's avonds moeilijk in. Dus het komt toch nog helemaal goed met die dochter van ons en de school. Oef!

Beste vriendjes! ("Maar Dollyyyy, wat is er? Kom maar hier, kom eens bij Joanna!")


Ellie wordt met de dag vrolijker.
Zodra iemand nog maar naar haar kijkt, lacht ze breeduit. De crèche was even wennen: drukte en lawaai was ze niet gewoon, zeker niet om te slapen. Maar dat begint na die paar dagen aardig te lukken, zo'n kleintjes passen zich snel aan. Ze sliep er zowaar eens 3 uren aan een stuk, wat voor mevrouwtje een record is overdag! Ook met de vertering gaat het opmerkelijk beter. Zware krampaanvallen lijken nu echt verleden tijd. Het tweede rotarix-vaccin gooit wel even wat roet in het eten, maar ze lijkt het beter te verteren (ha!) dan de eerste keer.
Ik hoop alleen dat ze de rest van de winter doorkomt zonder al te veel infecties. Ziek na 3 dagen crèche, dat belooft namelijk niet veel goeds... Duimen maar!

3 vrolijke muisjes

Zelf loop ik ook non-stop wat te snotteren.
Eens wat keelpijn, dan weer wat hoofdpijn, een paar dagen verstopte neus gevolgd door een kriebelhoest, enz... Maar desondanks lijk ik voor het eerst sinds lang terug wat energie te hebben. Zou mijn recente "gezondere levensstijl" daar voor iets tussen zitten? Later meer hierover!
Zoals altijd wanneer ik meer energie heb, komt ook mijn ontembare goesting dwang naar boven om te (re)organiseren in huis. Deze keer heb ik het op onze gang én op het speelgoed van de kindjes gemunt. Ikea to the rescue, ik zorg binnenkort voor een "voor & na"-verslagje.

Het eerste "samen spelen"-momentje van vele. Oooooh!



5 opmerkingen:

  1. Ik ben blij om te horen dat alles relatief goed verloopt! Ook heel erg opgelucht dat het met Johanna en school stilaan beter gaat, al is het maar omdat mijn twee peuters/kleuters sinds begin januari naar school gaan, en de vermoeidheid stilaan een grote ramp aan het worden is. Twee tierende peuters 's morgens en 's avonds, puur van vermoeidheid. We worden er een beetje moedeloos van. En ze gaan eigenlijk 'slechts' drie volle dagen per week. Ik hoop dat ze het binnen een paar weekjes beter verteren... (tot zover mijn ego-berichtje :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aiai, ik herken het maar al te goed! Tot aan de kerstvakantie zat ik ook nog met de handen in het haar... Maar de vakantie heeft haar deugd gedaan (grotendeels nodig gehad om te herstellen van de oorontstekingen) en sindsdien gaat het plots stukken beter. Ik dacht dat het na de kerstvakantie opnieuw heel moeilijk zou zijn, maar integendeel. Ze heeft haar dutje niet echt meer nodig (dan wel kapot rond 17u, maar goed, om 18u vliegt ze dan in bed) en gaat met veel plezier naar school. Nog even volhouden, het betert wel! Het is echt veel voor zo kleintjes om te verwerken, hun wereld staat even op z'n kop hé... Goeie moed!

      Verwijderen
  2. Wat fijn om te lezen dat alles vrij goed verlopen is & dat Joanna een ware schoolganger is geworden :-) Ik duim alvast dat de ziektekiemen zich voor de rest van de winter gedeisd houden! Wel goed ook om te lezen dat Ellie zowaar eens 3u sliep in de crèche. Ik ben alvast benieuwd wat het hier binnenkort bij ons gaat geven als ons zoontje naar de crèche gaat want overdag slapen, dat is niet zijn favoriete bezigheid :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ellie went snel! Ze kan al beter slapen in lawaai en is ook gewoon heel moe door al die nieuwe indrukken in de crèche. Ze slaapt ook thuis makkelijker in in haar parkje. Dat komt bij jullie ook wel goed!

      Verwijderen