dinsdag 5 april 2016

Project "ik wil mijn lijf terug" - maand 3

Algemeen: we hebben een dieptepunt bereikt...

Sporten
Dieptepunt nummer 1, om diverse redenen.
Vooral door de werken hier thuis die deze maand het grootste deel van onze vrije tijd opslorpten, in combinatie met de extreme vermoeidheid die ermee gepaard ging. Er was noch tijd, noch energie om te sporten. Ik heb wél hard gewerkt en ben dus calorieën blijven verbranden, dat dan weer wel. Maar toch...
Daarnaast bleken na looptraining nummer 5 mijn knieën toch wel pijn te doen. Mijn scheenbenen en enkels eigenlijk ook. Na looptraining nummer 6 (toch nog eens testen), kon ik een week niet meer op mijn knieën zitten (wie een kleuter in huis heeft, zit al vaak eens op zijn knieën tussen het speelgoed...). Slecht nieuws dus. Eigenaardig want 2 jaar geleden, toen ik mij voor de eerste keer aan start to run waagde, had ik daar geen last van. Ik loop met goede loopschoenen én aangepaste steunzolen. Dus ofwel heeft de tijd extreem veel vat op mij, ofwel is dit het gevolg van mijn tweede zwangerschap waarbij mijn hormonen mijn reeds zwakke gewrichten nog meer om zeep hebben geholpen. Misschien verdwijnt het ook wel weer wanneer ik echt helemaal "ontzwangerd" ben, binnen enkele maanden?
Jammer maar helaas. Ik lig er niet te veel van wakker, want wij hebben de volgende 2 maanden nog veel werk te doen hier thuis (beetje onderschat, precies) dus van regelmatige looptrainingen zou echt niet veel in huis komen. Er zijn nu eenmaal prioriteiten en momenteel zijn dat onze kindjes gelukkig houden, de werken in huis tot een goed einde brengen en daar zelf niet aan onderdoor gaan. Wanneer ik niets anders meer heb om mee bezig te zijn, zal ik het nog eens proberen, dat lopen.

De yogalessen ga ik terug opnemen in september, wanneer hier thuis alles achter de rug is. Ik ben in de week ook regelmatig eens weg voor het werk 's avonds en de weinige ontspanning die ik mijzelf permitteer, vindt ook meestal plaats op een weekavond.
Ik mis het wel, maar ik moet nu eenmaal keuzes maken wil ik wat kunnen herbronnen.

Eten
Dieptepunt nummer 2, hoofdzakelijk om diezelfde redenen.
Flauw excuus maar wel gewoon een realiteit: te weinig tijd en energie om veel in de keuken te staan en bezig te zijn met slaatjes en dergelijke. Kant en klaar was hier de voorbije maand schering en inslag, evenals maaltijden overslaan om dan achteraf toch nog snel iets achter de kiezen te steken. Dat kon een tas soep zijn maar evengoed wat chips of paaseitjes. Allesbehalve gezond dus en daar ben ik mij ten volle van bewust.
Het moet en zal terug anders...

Resultaat
3 maanden na de start van het project, weeg ik 64,8 kg.

Dat is, ondanks de bovenvermelde slabakkende toestand, nog altijd 1,1 kg minder dan vorige maand. Het was geen gezonde manier van afvallen, maar de combinatie van minder eten en veel travakken, doet het blijkbaar ook. Ik wil die lijn echter liefst niet doortrekken want dit is geen gewichtsverlies als gevolg van een gezondere levensstijl, maar als gevolg van tijdsgebrek en stress. Tja...

Ik ben 4,7 kg afgevallen op 3 maanden tijd en heb nog eens zoveel tijd om er nog 1,3 kg af te doen.
Ik neem aan dat, indien ik mijn eetgewoonten terug goed krijg, dat geen probleem mag vormen.


Ik merk duidelijk aan mijn kledij dat er al redelijk wat af is en begin het nu ook echt te zien in de spiegel. Dat motiveert. Mijn "lijn" komt terug. Aan de stevigheid moet wel echt gewerkt worden en dat ben ik ook van plan. De tweede helft van de looptijd van mijn project ga ik dus vooral daaraan wijden. Dat wil zeggen 3 maal per week mijn reeks spierversterkende oefeningen herintroduceren. Ik ga mij ook eens verdiepen in de "tovermiddeltjes" die op de markt te vinden zijn (crèmes en wonderbroeken en zo). Wie weet...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten