woensdag 12 augustus 2015

Joanna's grote meisjes kamer

Wij hebben een - volgens ons toch - geniaal plan uitgedacht om Joanna zonder veel slag of stoot van kamer te verhuizen. En dus ook van klein bedje naar groot bed, kwestie van dat eerste vrij te hebben tegen dat dochter 2 zich aandient.

Spannennnnnnd!

Onze strategie is als volgt.
Wij vertrekken binnenkort voor 2 weken op vakantie naar la douce France, naar onze trouwe stek in de Provence.
De eerste week brengen we door met 4 vrienden en 1 super schattige baby boy, Joanna kan alvast haar grote-zus-skills oefenen. Het was even puzzelen wat betreft de verdeling over de slaapkamers, het uiteindelijke resultaat is dat Michiel en ik samen met Joanna op de grootste kamer zullen slapen. Daarin staat een 2-persoonsbed en een stapelbed. Het onderste bed daarvan is voorzien van een bedhekje en dus Joanna-proof. We vermoeden dat, gezien we in een ander huis en in een andere omgeving zullen zijn, Joanna zonder veel problemen in het grote bed zal willen slapen. Zeker als we er wat extra spel van maken.
"Waw, Joanna, kijk eens zeg, zo'n mooi groot bed waar jij in mag slapen!".
Werkt elke keer, ik zie het kind al blinken van trots.

Soit, het punt is dat dergelijke overgang naar een groot bed vermoedelijk vlotter zal verlopen op verplaatsing dan dat we haar hier thuis van de ene op de andere dag van kamer en bed willen verhuizen.

En dan denken wij (hopen wij) dat, wanneer ze 2 weken in een groot bed heeft geslapen, de overgang hier thuis een makkie zal zijn. Ahum.

"Maar Joanna, kijk nu eens, je mag hier thuis ook in een mooi groot bed slapen! Waw!"
Moet toch werken hé?

Maar ik reken er vooral op dat ze onder de indruk zal zijn van haar mooie grote-meisjes-kamer.
Nu al klaar voor wanneer we uit vakantie komen.

Kijk maar, ze zal haar spijlenbedje direct vergeten zijn...










De meubels zijn zo'n 20 - 25 jaar oud: dit is mijn jeugdkamer!
De lichtroze verduisterende gordijnen kocht ik hier
Er is een lichtroze bedhekje dat je kan neerklappen, dat vond ik hier
De vlaggetjes bestelde ik online via "Het leven is een feestje".
Het beddengoed en het kussen met vlinders vond ik bij Dreamland.
De boekensteuntjes kocht ik in een decoratiewinkel op de luchthaven van Lissabon.
Het vogeltje en het konijntje (lampjes) en de koffertjes met haar naam op kregen we cadeau.
En al de rest komt van Ikea! Behalve de lege Roomer-fles ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten