donderdag 6 augustus 2015

Hooked #6

Ik heb de voorbije weken niet stilgezeten.

Letterlijk eigenlijk wel, een beetje van moeten. Hoewel er nog veel ruimte is voor verbetering, foei Céline!
Maar figuurlijk dus niet, zeker niet als het op haken aankomt.

Het babydekentje vond ik heel leuk om te maken. Het duurde wel zijn tijd, maar het eenvoudige repetitieve karakter van zo'n dekentje haken is een aangename afwisseling. Ik baseerde mij op dit patroon, waarbij je zelf naar hartenlust kan spelen met kleuren en afmetingen.


Direct erna begon ik dan weer aan het meer uitdagende werk: een kruippakje. Ik heb nog veel wol over van het dekentje en het leek mij leuk een paar "eerste kleertjes" in dezelfde kleuren te fabriceren. Zou toch mooie foto's moeten opleveren hé ;-)


Ik gebruikte dit sjabloon en ik vind het persoonlijk erg geslaagd. Ik denk dat het aan de buik wat te breed zal uitvallen, maar voor zo'n "boorlingske" steekt het eigenlijk niet zo nauw. Het zal in ieder geval lekker warm en comfortabel zijn.
Ik haakte de broek niet toe maar voorzag drukknopjes, in functie van de pamperwissels. Leek mij net iets handiger.

Vervolgens ging ik voor enkele quick-fixes, altijd leuk!
Slofjes waarbij ik mij baseerde op dit breipatroon, ik haakte gewoon hetzelfde principe (na even gezocht te hebben naar de juiste afmetingen). Om het een extra "meisjes-toets" te geven, reeg ik er zelf het roze koordje door. Op die manier kan ik de slofjes ook wat aanspannen zodat ze niet van de voetjes vallen. Op een uurtje is zo'n paar klaar!


En dan uiteraard bijpassende mutsjes.
Het lichtblauwe op basis van dit patroon, het idee voor het strikje haalde ik hier.
Het donkerblauwe komt gewoon uit de losse pols en eigen creativiteit.

Ik was sowieso nog op zoek naar een effen lichtroze broekje en besloot dan zelf maar eentje te haken, op basis van dit patroon. Niet moeilijk en snel klaar. Ik hoop alleen dat het niet te klein zal uitvallen.


Erna volgde een bovenstuk, altijd gewaagd in mijn geval. Ik wilde het toch nog eens een kans geven! Dit patroon bleek een echte winner. Je hoeft geen stukken aan elkaar te haken (met dikke naden tot gevolg) en je kan relatief eenvoudig variëren in maat, kleur en soort steek. Je kan ook een andere "sluiting" kiezen, bijvoorbeeld gewoon knopen en knoopsgaten of een strikje knopen. Een blijvertje!


Vervolgens ging ik eens door al mijn wol die zich de voorbije maanden heeft opgestapeld. Ik vond nog een paar bollen dikkere witte wol en ging voor deze winterse basic. Heel schattig en klaar op een paar uurtjes. Ik maakte er meteen ook één voor Joanna. Oh help, assorti kleertjes! Wat die zwangerschapshormonen al niet doen met een mens...


En ja, ik heb nóg wol over van het babydekentje! Dus ik blijf bezig, momenteel aan een kleedje in het donkerblauw. En als dat af is, moet ik dringend tijd maken voor mijn volgend (voorlopig geheim) project...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten