woensdag 31 december 2014

Mijn jaareinde!

Ik leef nog!

Ik geniet gewoon met volle teugen van mijn 2 weken Kerstvakantie, tijd die smelt als sneeuw voor de zon (hoe toepasselijk!). Ik neem ook wat blogverlof, niet echt bewust maar it just happened.
Te veel andere leuke dingen te doen tijdens de laatste 10 dagen van 2014!

Zoals daar zijn (in willekeurige volgorde):
*
Kerstavond bij ons thuis doorbrengen met familie en schoonfamilie, 14 eters in totaal. De raclette smaakte en de sfeer was opperbest. Vorig jaar stond ik nog zelf in de keuken, dit jaar veel meer kunnen genieten van het samenzijn. Voor herhaling vatbaar!


*
Mij kapot werken in de tuin samen met mijn lief. Joanna is nog 2 dagen naar de onthaalmoeder geweest deze vakantie en daar hebben wij van geprofiteerd. Er zijn 6 bomen gesneuveld (waarvan enkele dode, no panic), ik heb gezaagd en gehakseld alsof ik nooit iets anders doe. Mijn lichaam wist mij wel te vertellen dat dat laatste gelogen is, amai mijn spieren! Maar ik heb er meer dan een week later nog deugd van. En onze tuin ook, die herademt ;-)
*
Op Kerstdag een mooie wandeling doen in Dikkele en omstreken, door weer en wind (lees: hagelbuien en zon). Leverde mooie foto's op, frisse neuzen en lege hoofdjes. Heerlijk!!


*
2 daagjes weg met mijn lief naar Limburg. Een ganse dag wellness, en heerlijke massage, een blitsbezoek aan Hasselt (en zijn fenomenale Kerstmarkt! Wij werden letterlijk een beetje kwaad op Gent: dat kan veel beter verdorie!!!) en soldenfestijn in Maastricht. We vonden het allemaal zo geweldig dat we overwegen volgend jaar tussen Kerst en Nieuw daar een paar dagen iets te huren met de hele familie. 

Mini stukje van ons Wellness hotel...



*
Dus ook, juij, plannen maken voor 2015! Daar word ik blij van!
*
Geen voornemens voor 2015. Nooit eigenlijk, het is geen traditie bij mij. Ik leef mijn leven gewoon zoals het komt en probeer er het beste van te maken. Ik maak (en kraak) het hele jaar door voornemens, niet alleen rond de jaarwisseling ;-)
*
Gaan zwemmen met Joanna en tot de conclusie komen dat we dat echt meer moeten doen. In de winter rolt ze vaak van infectie naar infectie en dan lijkt ons dat niet altijd oppportuun. Maar als we zien hoe ze in het zwembad van elke seconde geniet, dan mag je dat misschien als voornemen noteren voor 2015: meer gaan zwemmen met Joanna.
*
Sneeuwpret! 
Voor Joanna, maar ook voor mij, want ik hou echt wel van dat Winter Wonderland!





*
Op de eerste rij zitten terwijl Joanna aan een razendsnel tempo haar woordenschat begint uit te breiden. Bal, koek, pop, appel, auto (respectievelijk baj, koek, pup, appe, auko) kwamen er allemaal bij de laatste dagen. Ze zegt ook al een tijdje "ai eda" (pijn gedaan) en "boe eda" (boem gedaan, gevallen dus) met de bijpassende gezichtsexpressies. Fantastisch.
*
Ook in de categorie Joanna: kaka en pipi blijven zeer populair. "Nanna kaka pipi" of "Pup kaka pipi" (en dan haar pop op het potje zetten) of "Mama/Papa kaka pipi" wanneer wij naar het toilet gaan. Zelf gaat ze soms eens op het potje zitten, maar meestal zonder resultaat. We forceren niets, want het kind heeft gevoel voor drama en het potje durft dat wel eens aan te spreken. Ze is er sowieso nog wat te jong voor, maar de interesse (of beter obessie?) is er alvast.
*
Ontbijt bij ons thuis met vrienden en een sneeuwlandschap op de achtergrond. Heerlijk bijkletsen en op het gemakje uitgebreid eten, love it!
*
Nog eens echt uitgaan en dansen!! Jaja!
*
Joanna van dichtbij zien kennismaken met een draaimolen, gevolgd door drama wanneer bleek dat we daar niet eeuwig konden op blijven zitten.



En er moeten dus nog een paar dagen komen hé! Oudjaar bij vrienden, nieuwjaar bij familie, solden shoppen met mijn bestie, pannenkoekennamiddag met vrienden en hopelijk ook nog een paar momentjes van rust :-) Ik had gehoopt wat extra tijd te hebben om te lezen, te haken, wat administratie te doen. Maar er kwamen te veel leuke dingen op mijn weg in de vakantie. Dju toch ;-)

Wensen voor 2015 volgen binnenkort, eerst ga ik het voorbije jaar in schoonheid afsluiten. 
Feest ze!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten