woensdag 17 december 2014

Project Positief

Ik heb het gevecht met de microbes eindelijk gewonnen, for now that is... Ondanks het feit dat Joanna er intussen ook haar vierde koortsepisode op twee maanden tijd heeft opzitten, blijf ik graag positief. Ten eerste, omdat ze alweer aan de beterhand is, deze keer zonder antibioticum (hoera!) en ten tweede, omdat ik nu eenmaal een eeuwige optimist ben.

Op uitnodiging van Josie, hierbij mijn positivo-antwoorden in het kader van het project, opgestart door By Dagmar Valerie. 

Wat is je favoriete quote en waarom?

Er bestaan oneindig veel goeie quotes waar ik mij wel in kan vinden. Ik heb niet 1 levensmotto. Er zijn er wel een paar die blijven terugkomen, zoals "Wie niet waagt, niet wint". Een waarheid als een koe die je af en toe eens luidop moet zeggen om jezelf of een ander dat extra duwtje in de rug te geven.

Verder hou ik van de uitspraak "Live, love, laugh". Het zegt alles.



Welke droom zou je in je leven willen realiseren? Yes, you can!

Ik droom niet groot. Daarvoor sta ik te veel met mijn voetjes op de grond. Ik ben een optimist, maar misschien meer nog een realist. Maar als ik toch eventjes mag...
Een reis rond de wereld!
Maar wegens niet echt realistisch: een roadtrip doorheen de VS met mijn gezin, ooit, voldoet ook. Dat laatste staat bij ons echt op de (verre toekomst)planning en wordt dus ooit een dream come true!


Wat betekent geluk voor jou?

Geluk is geen eindbestemming, maar iets wat je tegenkomt op je levensweg. Vaak toevallig, zonder dat je er zelf erg in had. Zelf vind ik geluk in kleine dingen.

De zomerse ochtendzon op mijn huid. De kleuren van de blaadjes in de herfst. Joanna die 1 van haar gekke bekken trekt. Een zacht dekentje. De kleur van de ogen van mijn lief. Kerstlichtjes. Chai latte. Een opgeruimd huis. Shoppen. Het spinnen van een kat. Mijn bed. Knuffelen met mijn gezin. De geur van een opgebrande lucifer. Kaneel. De slappe lach met mijn zus. En duizenden andere dingen.

Wie kan jou ontzettend opvrolijken?

Op dit moment in mijn leven is dat met voorsprong Joanna. Omdat zij nog de onschuld van een kind heeft en alles wat ze doet zo écht is. Hoewel ze het mij soms knap lastig maakt, is zij ook wel de eerste die mij helpt dingen in perspectief zien, die mij kan afleiden, die mij kan doen vergeten. Terwijl ze dat zelf nog niet eens beseft, wat het net zo betoverend maakt.
Uiteraard doen een knuffel en een peptalk van mijn lief ook altijd hun werk en is hij de eerste (volwassene ;-)) bij wie ik ga wanneer ik opgepept moet worden. Ik ga ook vaak ten rade bij vriendinnen, op wie ik altijd kan rekenen (en omgekeerd, super is dat). En uiteraard staan mijn ouders en zus ook altijd klaar met raad en daad, wanneer ik daar nood aan heb.

Ja, ik ben one lucky bastard, ik heb een sterk opvangnet en ben daar heel dankbaar voor!

Waardoor kreeg je laatst een lachbui?

Iets wat mij wel vaker overkomt: toen ik boos was op Joanna. Wanneer ze stout geweest is en ik boze mama ben, kan ik mij vaak niet serieus houden. Ze kan dan zo haar gezicht in de plooi houden, of mij vol onbegrip aanstaren, of heel schuldig of net heel onschuldig kijken, dat ik begin te schudden van het lachen. Ik moet daar dringend iets aan doen, want dat ondermijnt mijn geloofwaardigheid! Maar het houdt ons dagelijkse leven thuis wel vrolijk ;-)

Waarvoor mogen we je 's nachts wakker maken?

Liefst gewoon niet, eigenlijk. Ik ben een heel slechte slaper: ik slaap moeilijk in en slaap zelden door. Sinds Joanna er is, is die slaapkwaliteit er niet op vooruit gegaan. Een nachtje doorslapen is voor mij een heel kostbare zeldzaamheid. Wanneer ik dus eindelijk eens lekker lig te slapen, is er niet veel dat mij zonder morren uit mijn bed zou krijgen. Tenzij die reis rond de wereld!

Op welke prestatie ben je ontzettend trots?

Ik kan niet zo meteen een persoonlijke prestatie bedenken waar ik trots op ben. Ik heb geen uitgesproken talent waarmee ik speciale zaken realiseer, ik heb geen topfunctie, ben geen topatlete.  Ik heb de neiging vooral trots te zijn op wat Joanna of Michiel presteren en daar dan even te koop mee te lopen. Niet dat dat mijn verdienste is, maar het is wel OK om trots te zijn op je geliefden, denk ik dan. 

Welke boodschap zou je graag aan anderen willen meegeven? 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten