zondag 6 april 2014

Trivia #5

Back to normal bij ons thuis na ons ziekenhuisverblijf. 
Bijna toch, Michiel is veranderd van job en pendelt nu naar Antwerpen.
Met de trein :-)
Hij is dus langer van huis en dat is even wennen. Maar we passen ons wonderwel aan, vlotjes zelfs.
Mensen zijn flexibele beestjes hoor!
*
Joanna is bezeten door tekenen. Of toch in elk geval door tekenmateriaal. De handeling zelf heeft ze nog niet echt onder de knie, maar de wasco's zijn een schot in de roos. Vooral als ze in het doosje zitten en zij ze eruit wil halen. Daar is ze (bij wijze van spreken) uren zoet mee. 
Er wordt ook graag eens geproefd van de (gelukkig non-toxic, zoals het fameuze doosje zegt) wasco's. Gevolgd door een strenge "neen" van ons en rap rap haar tutje in haar mond proppen. 
Works every time!


*
Ik herinner mij dat mijn papa vroeger, toen hij nog lange dagen werkte en wij nog onbezorgd naar school gingen, vaak kloeg dat het door de week mooi weer was en in het weekend gegarandeerd slecht(er).
Ik begreep dat toen niet.
Ha! Zalig zijn de onwetenden!
(Jaja, ik weet het, vorig weekend was het prachtig weer, maar Joanna had huisarrest op doktervoorschrift en ik dus ook bij uitbreiding. Ik ga daar vooral niet dieper op ingaan en uitkijken naar nog veel mooie weekends. Hé, Belgische weertje? Ja hé?)
*
Het is blijkbaar al Paasvakantie (niet voor mij!). Was het gisteren niet nog krokusvakantie?
*
Dat wil dus ook zeggen dat het bijna Pasen is. De laatste jaren gaat het Paasfeestgedruis wat aan mij voorbij, maar dit jaar gaan wij uiteraard eitjes zoeken in onze tuin met Joanna. De zoveelste activiteit waar wij als ouders voorlopig meer plezier in scheppen dan Joanna, gezien de bitter jonge leeftijd.
We zullen in elk geval een paar eitjes verstoppen in en rond haar nieuwe speeltje, waar ze wél veel plezier aan beleeft. En zich ook nog veel pijn aan gaat doen, that's for sure.



*
Nog eentje vroeger vs. nu.
Wakker worden na 8u, dat heet bij ons tegenwoordig uitslapen.
2 jaar geleden staarde ik mensen die mij dat vertelden in puur ongeloof aan. En dat is niet eens zo heel erg vroeger.
Het kan verkeren!
Maar je krijgt er zoveel voor terug! Meestal toch ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten