woensdag 27 november 2013

Inspiratie en confrontatie

Voor het eerst deze week heb ik wat tijd om ongestoord te schrijven. Er is echter sprake van een licht gebrek aan inspiratie. Het gezinsleven gaat hier meestal ook gewoon zijn gangetje, net zoals elders.
Het spannende deel van de week moet wel nog komen. Ik ben dit weekend single mom voor 3 dagen en 2 nachten. No big deal, dat weet ik, maar wel de eerste keer, dus toch een beetje benieuwd wat dat gaat geven.
Manlief gaat met andere mannen naar Budapest, de gelukzak. Staat op mijn to-do lijstje van citytrips, maar is er nog niet van gekomen. Maar ik gun het hem van harte, kan hij alvast op verkenning voor wanneer wij samen ook eens gaan :-)
Daarenboven levert het komende weekend ongetwijfeld interessant blogvoer op!

Verder heb ik eigenlijk niet veel noemenswaardig te vertellen, toch niet platteland-gerelateerd. Na een topweekend verloopt de week tot nu toe heel gewoontjes. Werken, eten, slapen (ononderbroken! woehoew!) en tussendoor volop van Joanna genieten.
Zij is namelijk punten aan het scoren bij mama en papa deze week. Flink slapen, flink eten, flink spelen en zo verschrikkelijk schattig. Een geboren verleidster. Ik vind het vooral heerlijk hoe communicatief ze nu wordt. Ze vertelt verhalen dat het een lieve lust is, tegen al wie (of wat) het wil horen. Of tegen al wie (of wat) ze tegenkomt op haar weg, nu ze sinds enkele weken kan kruipen en elke dag wat aan snelheid wint. Niets is nog veilig en we hebben ogen te kort, maar wat is het fantastisch om haar de wereld te zien ontdekken.


En tegelijk levert al dat groot worden ook soms een confronterend momentje op. Afscheid van de maxi-cosi bijvoorbeeld. Hoewel het een onding is waar ik mij een breuk aan hief, deed het toch wat raar toen die vanmorgen thuis leeg achterbleef.
Reality-check!
Joanna hoor ik niet klagen, die zit gezellig op haar troon op de achterbank, blij dat ze eindelijk naar buiten kan kijken zonder haar nek te verrekken of haar buikspieren te overbelasten. Om vervolgens binnen de 5 minuten in slaap te sukkelen natuurlijk.


Nog zoiets confronterend: de kleertjes waar ze nu toch écht niet meer in kan in dozen moeten steken. Het klinkt misschien raar, maar met die eerste babypakjes had ik geen moeite. Ze was er zo snel uitgegroeid dat ik geen tijd heb gehad om er echt aan gehecht te geraken en er zaten ook niet echt topstuks bij, wat intussen wel al het geval is. Onlangs heb ik een bloesje/hemdje van Fred en Ginger met pijn in het hart in een unisex-doos gestopt (yep, er zijn unisex-dozen en girls-only-dozen, ik ben extréém voorzienend). Niet dat ik zo'n merkmadam ben, absoluut niet, maar het was zo'n leuk stuk én ik had het voor 4 euro of zo op de kop getikt op een rommelmarkt. Met zoiets ben je toch extra blij! En nu ligt het dus voor onbepaalde tijd in een doos, ze heeft het hooguit 5 keer gedragen. Ze zag er wel elke keer schitterend uit ;-)

Maar looking on the bride side, nu is er plaats voor wat nieuwe aanwinsten. Daar maak ik zéér binnenkort werk van...

Ziezo, er is uiteindelijk toch nog wat uit mijn pen gevloeid, ook al had het weinig te zien met het leven op den buiten. Het is in elk geval wel het leven zoals het is: niet altijd inspiratie en soms wat confrontatie.
Ook goed hé!

2 opmerkingen:

  1. geniet van het moeder-dochterweekendje! ik spendeer het weekend ook het liefst met z'n drietjes, maar een paar dagen quality time met z'n twee vind ik ook wel eens leuk :-)
    btw budapest is de ideale girls citytrip (trendy, bruisend én goedkoop) dus laat je vriend maar veel tips meebrengen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben bang dat die vele tips voornamelijk nachtleven-gerelateerd zullen zijn ;-) Boys will be boys...
      Intussen wel al volop genoten van moeder-dochter tijd!

      Verwijderen