woensdag 6 juli 2016

Liefdesverklaring

Ik ben apotheker en zeer wetenschappelijk geschoold.
Meten is weten.
Ik geloof dus ook in en vertrouw op de klassieke geneeskunde.

Ik geloof niet in homeopathie. Omdat ik er veel over weet (keuzevak homeopathie: check) en omdat het nu eenmaal een kwestie van geloof is. Het placebo effect kan krachtig zijn, als je erin gelooft.
Ik geloof ook niet in osteopathie. Omdat dat mijns inziens géén kwestie van geloof is.
Ik weet dat het werkt.
Punt.

Mijn osteopaat, dat is mijn lifesaver.
3 - 4 keer per jaar brengen wij een uurtje samen door en elke keer voel ik mij bevrijd. Een zalig gevoel dat geen enkele klassieke geneeswijze op zo'n korte tijd kan verwezenlijken. Met mijn bekken terug recht en mijn nek terug los, stapte ik gisteren weer eens gelukzalig buiten.

Ik slaakte een zucht van verlichting. 
Letterlijk.

Dat ze zelf ook 2 keizersnedes onderging en dus (zonder het zelf te weten) ook een beetje fungeert als mijn therapeute, maakt die bezoekjes nog waardevoller.
Dat ze dan ook nog eens mijn inwendig littekenweefsel weet los te masseren, is de kers op de taart.

Ik hou van mijn osteopaat.
There. I said it.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten