woensdag 4 mei 2016

Project "Ik wil mijn lijf terug" - maand 4

Algemeen: ik ben aan een opmars bezig.
Grijns.

Sporten

De eerste helft van april ging het heel goed: ik deed elke dag enkele reeksen spierversterkende oefeningen en ik voelde mij daar heel goed bij. Maar wij worden hier thuis al meer dan 2 maanden quasi non-stop geplaagde door de ene microbe na de andere. Griep (x3), keelontsteking (x2), zware verkoudheid (x5826) en as we speak een onderste luchtweginfectie (Ellie maakte kennis met de aërosol deze week) en een hardnekkige snotneus-hoest-combi (Joanna).

Wil ik maar zeggen, de voorbije 2 weken was ik zelf zodanig een wrak, dat de oefeningen er weer moesten aan inboeten. Ik nam vandaag de draad terug op want mijn lichaam snakte er naar. Het voelt echt goed en ik wil graag min of meer bikini-proof zijn tegen onze zomervakantie. Dat motiveert ;-)


Eten

Op en af. Beter dan vorige maand maar nog helemaal niet zoals het hoort...
Er zijn dagen dat ik het heel goed doe. Vaak heeft tijdsgebrek daar iets mee te maken (druk druk druk, weet je wel...). Er zijn ook dagen dat ik het minder goed doe. Daar heeft tijdsgebrek ook vaak iets mee te maken, vooral dan in combinatie met vermoeidheid. Dan moet het snel gaan en makkelijk zijn. In mijn leefwereld staat dat voorlopig nog gelijk aan ongezond, of toch ongezonder dan anders. Ik zal ook nooit zo iemand worden die op zo'n momenten naar een supergezond (snel en makkelijk) alternatief grijpt, vrees ik. Maar goed, zolang dat niet de norm wordt maar eerder een uitzondering, lig ik daar niet wakker van.

Deze maand bezoeken wij nog redelijk wat restaurantjes en op die avonden ben ik ook niet streng voor mezelf. Dan geniet ik gewoon, punt.

Heel binnenkort wagen wij ons eindelijk ook eens aan Hello Fresh. Ik hoorde al veel goede commentaren en 3 maal per week een maaltijd voor 2 personen, dat lijkt ons wel wat. Ik heb de indruk dat de gerechten vrij licht en vooral gezond zijn, netjes in lijn met waar ik naar streef.
Later meer hierover!



Resultaat

4 maanden na de start van het project, weeg ik 64,2 kg. Verrassend, want ik was er deze keer van overtuigd dat het minstens status quo zou zijn. Dat ik de voorbije 2 dagen in een "ik heb geen tijd om te eten" flow zat, dat scheelt allicht...
Het gaat nu wel duidelijk een stuk trager. Enerzijds omdat ik bijlange niet meer zo streng ben voor mezelf als in het begin (slechte punten!), anderzijds omdat ik nu ongeveer op mijn "normale" gewicht zit en de kilo's die er echt teveel aan zaten, al lang kwijt ben.

Ik ben 5,3 kg afgevallen op 4 maanden tijd: langzaam maar zeker dus.
Nog 700 gram te gaan de komende 2 maanden, dat moet lukken!
Wel gevaarlijk, want het lijkt peanuts waardoor ik gemakkelijk in de verleiding zal komen om te slabakken. Al een chance dat ik hier maandelijks rapporteer op mijn blog en niet in schaamte wil vallen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten