maandag 12 januari 2015

Picture perfect

Nu de nieuwjaarswensen achter de rug zijn en alles terug z'n gewone gangetje gaat, is het ook voor mij back to business. Over naar de orde van de dag.

Al lukt dat laatste precies niet op alle vlakken.

Daar waar ik normaalgezien van elke belevenis in mijn dag 10 foto's trek, lijk ik de laatste tijd wel te vergeten dat ik altijd een camera binnen handbereik heb. Ik prent mijzelf elke avond, tijdens een rustig moment, in om terug meer naar mijn camera te grijpen, en dan vergeet ik het de volgende dag weer. Gek hé.

En het is niet dat er niets te fotograferen valt!

Mijn enige voornemen voor 2015 lukt voorlopig goed, we gingen dit weekend alweer zwemmen met Joanna. Onze kleine durfal steekt grotere jongens de loef af en geniet van de waterpret dat het een lieve lust is. Intussen zit ze, na 1 week bij de onthaalmoeder, helaas alweer opgescheept met hoest en koorts, maar dat terzijde...

Nu ja, een zwembad is niet meteen de ideale omgeving om je smartphone bij de hand te houden, dus dat kan ik mijzelf nog vergeven.
Maar er waren tal van andere fotowaardige gelegenheden de voorbije dagen!

Oudejaarsavond bijvoorbeeld! 
Dat moet toch op de gevoelige plaat worden vastgelegd! Ik heb een paar foto's maar geen enkele geslaagde. Ik had ook geen zin er moeite voor te doen, het was te plezant ;-)

Nieuwjaarsdag met de familie. Cadeautjes openen. Algemene gezelligheid. 
Perfecte gelegenheid!

Pannenkoekennamiddag met vrienden. 
Ideaal voor wat leuke kinderfoto's.

Namiddagje thee drinken bij mijn bestie. 
Onnozele selfies hadden ons deel kunnen geweest zijn.

Nieuwjaarsreceptie in ons dorp, in het Oud Klooster (bedankt Erwin en Sabine!). 
Een sfeerfoto voor bij dit bericht heb ik dus niet.

Tijd om mij te herpakken!
Nog gelegenheid genoeg deze maand: een nieuwjaarsfeest, een brunch, een etentje, bezoek van vrienden, het lichtfestival in Gent,...
En niet te vergeten, altijd een peuter van bijna 2 in de buurt die te fotogeniek is voor woorden.

Zeg nu zelf...

"Toon je tandjes"
"Steek je tong uit"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten