maandag 2 juni 2014

Vakantie in overvloed

Wij gaan onze eerste zomer tegemoet op den buiten. Hoe meer dat mooi weer de kop opsteekt, hoe meer ik dat vol-le-dig zie zitten, zomer in Dikkele.

Als stadsmens heb ik namelijk - vooralsnog - het gevoel dat ik op vakantie ben wanneer ik op ons terras zit, met een drankje en een toeziend oog op Joanna die langzaam maar zeker in symbiose gaat met de glijbaan.


Ik denk dat dat zal wennen, helaas, maar stiekem hoop ik dat ik binnen 30 jaar nog steeds een beetje dat gevoel heb.

Ik ben een echt weekendmens, meer nog, ik lééf voor het weekend. En voor vakantie. Maar sinds we de stad ontvlucht zijn, kan ik de week ook wel smaken, veel meer dan vroeger. Vooral met dit weertje.
Thuiskomen = ontspannen.
Ook al staat er een afwas te wachten, ligt het huis rommelig, moet ik een was insteken, Joanna in bad doen en zorgen dat de katten niet uithongeren.
Een blik op onze tuin, een wandelingetje buiten, nog even op het terras zitten of door het gras rollen met Joanna, allemaal even goed om tot rust te komen en batterijen op te laden voor de volgende dag. Even diep in en uit ademen en genieten van het hier en het nu, heerlijk.


Vroeger kon ik heel erg genieten van zomer in Gent. Nu ongetwijfeld nog steeds en als ik foto's van andermans uitstapjes in de stad zie, denk ik "Oh hoe leuk, moeten we ook nog eens doen!". Maar het komt er gewoon bijna niet van. Wij hebben niet alleen nog veel te ontdekken in onze "nieuwe" streek, er komt ook al graag eens volk over de vloer dat wil meegenieten van de vakantiesfeer die er bij ons hangt. Wij kunnen dat alleen maar toejuichen! Dit weekend was daar een mooi voorbeeld van en de trend is allicht gezet voor meer van dat. Terras, glaasje wijn, streepje zon, barbecue, ravotten in de tuin, wandelingetje, lokale horeca steunen, beestjes spotten,...



Wij gaan deze zomer een weekje op reis naar Frankrijk. Daarnaast ben ik ook nog 2 weken thuis tijdens de zomermaanden.
Kan je geloven dat ik dat helemaal niet erg vind?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten