maandag 30 juni 2014

Trivia #6

Enerzijds snap ik het, dat mensen opkomen voor hun rechten en hun recuperatieverlof willen kunnen opnemen en dat ze afzien van het personeelstekort waardoor ze meer moeten werken dan normaal.
Anderzijds snap ik het helemaal niet: dat het land platgelegd wordt door mensen die al zodanig veel verlof hebben dat ik het mij zelfs niet kan voorstellen hoe ze dat ooit op krijgen, omdat ze nog meer verlof willen. Want zo interpreteer ik, naïeve burger, dat dan. 
De zomervakantie is dan wel begonnen, maar het overgrote deel van de Belgen ging vandaag gewoon werken hoor... Met grote files tot gevolg.
Dan ben ik heel blij dat ik "dicht" bij huis werk en Michiel gewoon thuis kan werken indien nodig!
*
Als België 1 dezer uit dat WK gewipt wordt, dan doe ik van Hup Holland Hup.


Alleen al om het enthousiasme van de radioverslaggevers, dat ik vanmorgen via Radio 1 mocht aanhoren.
Schitterend, daar kunnen wij nog wat van leren!
*
Zaterdag zagen wij de Rolling Stones live op TW Classic.
Het had niet veel gescheeld of het was noppes geweest, want om 9u die ochtend stelde ik vast dat ik de kaarten kwijt was. We hadden 4 stuks overgekocht van kennissen die zelf niet konden gaan en had die in maart doorgemaild gekregen. 
Voor zover ik weet heb ik intussen geen ernstig ongeval of trauma meegemaakt, en toch herinner ik mij niet die mail gewist te hebben. Waarom zou ik dat ook doen??
Maar toch, nergens terug te vinden. Ook niet in downloads, browsegeschiedenis, of wat dan ook. Uren gezocht, niets gevonden. Redder van de dag was uiteindelijk de oorspronkelijke verkoper, die vanop vakantie de tickets terug doormailde. Eeuwige dank!!!! 
*
Die Rolling Stones dus. Jawadde!
Ik zie mijzelf binnen 40 jaar niet presteren wat zij zaterdagavond deden. En ik leid dan nog geen leven van sex, drugs en rock'n roll! Voor moest je twijfelen.
Mick Jagger zijn stem was nog zo zuiver en krachtig als wat en hij rende daar op het podium een halve marathon. Ik heb zo genoten van de muziek dat ik de vermoeidheid even vergat.
Let wel, Bruce Springsteen is en blijft The Boss, vergis u niet. Maar ik vond het super deze legendarische rockband nog live te mogen meemaken!
*
Weet je nog, dat ik vertelde dat vanaf deze week de agenda wat leger was, behalve de weekends dan?
Zullen we er vanaf volgende week van maken?
Ik weet ook niet hoe dat komt. 
Feit is dat er elke avond alweer iets gepland is: uit eten, bbq bij ons thuis, enkele dringende eigen to-do's,... Daarenboven spelen die Belgen een 1/8 finale van een wereldbeker, dat wil ik dan toch ook wel zien (in de hoop dat het eens de moeite waard is) én wil ik zelf ook dapper blijven sporten.
*
 Binnen dit en 3 weken zijn wij op vakantie in Frankrijk. 
Mijn hoofd kan er gewoon niet bij. Soms heb ik nog het gevoel dat ik op de zomer zit te wachten, terwijl die al volop bezig is. 2014 is al voor de helft gepasseerd. 
Toink?
Ach ja, laat maar komen, ik weet al wat te vragen voor Kerst dit jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten