vrijdag 14 februari 2014

Den buiten proportie agenda

In mijn pre-mama-tijdperk, kende ik mijn agenda uit mijn hoofd. Ik noteerde alles wel, maar raadpleegde dat nooit. Iets wat mij nu echt niet meer lukt. Staat het niet in mijn iphone, dan vindt het niet plaats, simpel. Dus als ik nu in al die drukte iets vergeet te noteren, heb ik het vlaggen. Ik speel daarom op zeker: altijd noteren in de iphone, bijna altijd noteren in mijn Outlook agenda en proberen te noteren op de kalender thuis maar dat laatste durft wel eens vergeten te worden.
Gevaarlijk, want dat is vooral Michiel zijn houvast. Hij is, in tegenstelling tot mij, geen planner. Nooit geweest, zal het nooit worden. Met een kindje wordt een minimum aan plannen echter onvermijdelijk en ik moet zeggen dat dat steeds vlotter gaat. Een mens groeit daarin :-)

Maar tegenwoordig loopt het de spuigaten uit, met die agenda van ons.
Het ding begint ei-zo-na een eigen leven te leiden!

Alvorens iets te agenderen, wordt altijd eerst overlegd met de wederhelft. Onontbeerlijk geworden sinds Joanna er is. For obvious reasons, het brave kind kan nog niet echt haar plan trekken thuis.

Tegenwoordig houdt dat dagelijks whatsapp verkeer in. Veel dagelijks whatsapp verkeer, want de afspraken blijven maar op ons afkomen.
Bezoekje aan ouders, binnenspringen bij grootouders, langsgaan bij zus, gerief ophalen bij pier, gerief afzetten bij pol, date met de nichtjes, dat met vriendinnen (zonder mannen), date met vriendinnen (met mannen), date met andere vriendinnen, date met nog andere vriendinnen, uitgaan met vrienden (dat is geen date, onder de mannen), date met ons 2tjes, uitje met ons 3tjes, volk ontvangen thuis,...
En als we rond zijn, doen we alles opnieuw.

Dat alles moeten we dus afgestemd krijgen.

Ik ben van het type dat niet graag iets mist. Ik kan al wat beter loslaten dan vroeger en wring mij niet in onmogelijke bochten om toch maar elke afspraak te halen. Maar als het enigszins mogelijk is, ben ik toch van de partij. En gezien ik dus niet goed nee kan zeggen, loopt het de spuigaten uit met onze agenda.

And I love it!

Ja, het is druk drukker drukst! Nee, dat is niet altijd bevorderlijk voor de innerlijke rust. En ja, af en toe een avondje zetel hangen en lekker niksen is een must. Maar mijn sociale contacten zijn heilig dus een (over)volgeboekte agenda neem ik er graag bij.

Natuurlijk moeten we daar tegenwoordig wat flexibel in zijn. Als Joanna van het ene op het andere moment 40 graden koorts maakt, gooit dat al eens wat roet in het eten. Het arme kind heeft een dubbele ooronsteking om U tegen te zeggen en een goeie bronchitis erbovenop. Verdict: antibiotica, véél pijnstilling en controle binnen een week want het moet echt in de gaten gehouden worden. En o ja, gans de week thuis.
Dus wij gaan onze agenda eens herzien. We maken daar geen spel van, it's part of the game. Mijn Valentijnsuitje is alvast in het water gevallen, maar mama-zijn gaat nu even voor, druk of niet.

Veel beterschap, kleintje!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten