donderdag 26 maart 2015

Hooked #3

Voor de lente écht in het land is, wou ik nog snel een jasje maken voor Joanna om de niet meer koude maar toch nog frisse tussenseizoen-dagen te overbruggen.

Het bleek onnodig daar spoed achter te zetten, gezien het voorlopig nog verre van lenteweer is...

Maar goed, het eerste zelfgehaakte jasje is een feit!

Ik beken: ik gebruikte geen patroon. Ik deed gewoon maar wat, met een rest wol die ik nog liggen had. Met als resultaat dat het geheel wat schots en scheef is en alles behalve mooi afgewerkt. De schouders zijn ook wat te breed.
Maar daar zit ik eigenlijk niet mee. Ik ben gewoon blij met wat ik gepresteerd heb, zo uit mijn hoofd en uit de losse pols... Op een paar avondjes tijd was het gepiept.

Met het restje wol maakte ik er nog een colletje en haarband bij, net omwille van de koude die langer aansleept dan gehoopt. Joanna-met-de-eeuwige-infecties kan die extra bescherming wel gebruiken.

Het model wilde niet echt meewerken, dus ik schakelde dan maar de hulp in van Het Zandkasteel. Dat verklaart de gehypnotiseerde blik in onderstaande foto's...




Ik heb de smaak echt wel te pakken. Nu is het kwestie van inspiratie op te doen om wat zaken te maken die draagbaar zijn tijdens de zomer ook. Wat surfen op internet (pinterest!) of bladeren in tijdschriften en de juiste wol uitkiezen (dat is al gebeurd!) en dan... op naar het volgende projectje (ben ik al mee bezig)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten