woensdag 29 januari 2014

Plog #1, dan toch ook

Voilà, ik ben gezwicht.
Ik plog.
Enkele weken geleden wist ik niet eens wat dat was, ploggen. Maar door het anderen te zien doen, kreeg ik er zelf ook wel zin in om het eens uit te testen.

Op een doordeweekse werkdag heb ik niet echt de reflex om mijn smartphonelens te gaan richten op alles wat mooi en lelijk is. En in het weekend ben ik vaak te druk bezig met genieten en "vergeet" ik foto's te trekken (alsof dat moet, niet dus, maar wel altijd leuk om door een shoot te bladeren natuurlijk). Maar vandaag had ik een snipperdagje, ideale plogdag dus.
So here we go!

7u30 - afscheidsknuffel! Ochtendstond heeft goud in de mond dus ik sta om 6u30 mee op om dochterlief vertrekkensklaar te krijgen zodat manlief rustig kan ontbijten. Aaaah de liefde! En eerlijk: ik zou anders toch wakker in mijn bed gelegen hebben. Daaaag kleine schat. Daaaag grote schat. Tot vanavond!


8u - sinds een week is dit mijn ontbijt. I love it! Zuivel is echt niet mijn ding, melk en yoghurt zeggen mij weinig (van waar zou die koemelkallergie van Joanna toch komen?), maar de ontbijtyoghurt van Alpro Soja gaat er goed in. Lang leve de plantjes (mijn spijsvertering is jullie dankbaar)! 


8u30 - terug in mijn bedje! Hoe zou je zelf zijn? Ik heb enkel wat was- en strijkwerk voor de boeg, maar dat kan wachten. Oh wat hou ik van zulke gestolen dagen! Voor ik mijn gordijntjes terug toetrek, geniet ik nog even van het zicht op onze tuin bij zonsopgang...


11u30 - geen wekker gezet en dus de halve dag verslapen... Maar wat deed dat deugd! Tijd om in actie te schieten, te beginnen met administratie. Nu wij een apart bureau hebben en het papierwerk ons niet meer dagelijks ligt aan te staren in de living, blijft dat soms lang liggen. Uit het oog, uit het hart... euh, hoofd. Dus even orde op zaken stellen en financiën checken. Een noodzakelijk kwaad maar wel een lekker opgeruimd gevoel nadien.


12u - kleine wasjes, grote wasjes... Verse lakens voor iedereen, hoera!


12u30 - ik kuis mijn kleerkast uit, iets wat dringend nodig was. Ik probeer echt streng te zijn, alles wat ik niet meer aantrek, vliegt eruit. Het resultaat is aanvaardbaar, maar er blijft toch nog meer liggen dan ik had gehoopt. Het is moeilijker dan ik dacht en ik neem me voor de komende weken al mijn "vergeten" kledingstukken terug een kans te geven...


14u - na een snelle lunch start ik aan een dubbel inhaalmanoeuvre: strijken en tv-kijken, 2 vliegen in een klap. Ik werk mij door de berg strijk heen terwijl ik Wauters vs. Waes kijk, en 3 afleveringen Girls. Ik ben deze week nog nauwelijks thuis geweest 's avonds, dus dit is een ideaal moment om bij te benen (kijken). 


16u30 - ik waag mij toch nog even buiten (onopgemaakt en in mijn comfy broek, woehoew!) voor wat boodschapjes. Vlotter dan vlot, zo overdag in de week, daar moet ik geen tekeningetje bij maken. Resultaat is een huis vol fruit, gezien Michiel straks thuiskomt met een splinternieuwe keukenrobot/sapcentrifuge en wij die uiteraard snel willen testen. Met dank aan mijn lieve familie voor het cadeau!


17u30 - ik maak soep van de savooikool van ons vorig biopakket, die nog in de ijskast lag en plaats moest maken voor de nieuwe lading. Intussen schil ik alvast de patatjes voor straks. Als ik dit zo typ, lijk ik een echt huismoedertje, maar ik geniet er echt van dit allemaal eens op mijn gemak te kunnen doen. 


18u30 - thuiskomst van zij die weg waren. Joanna verorbert naar goede gewoonte onmiddellijk haar boterhammetje met veel smaak en vooral veel concentratie. Na enkele lastige weken, is ze sinds maandag terug het zonnetje in huis. Niet meer zo hangerig, niet meer zo "trunten", maar helemaal terug haar vrolijke, hyperactieve zelf. Was het een sprongetje (het zevende volgens de literatuur, maar ik ben nogal sceptisch tegenover het "Oei, ik groei" verhaal), de tandjes, het snot? Who knows, feit is dat het plots allemaal beter lijkt te gaan (hoewel die tandjes nog altijd doorkomen en dat snot er nog altijd zit). Ik geniet in elk geval met volle teugen!


20u - na flesje en badje, een laatste kriebelsessie voor het slapengaan. Joanna is een knuffel- en kriebelbeestje en kan echt gieren van het lachen. Op een baaldag word ik daar instant vrolijk van en op een zalige snipperdag als deze is het gewoon de perfecte afsluiter.


21u - Joanna slaapt, Michiel sport, ik plog. Het was leuk om te doen, maar ik kan zoiets enkel als ik daar echt tijd voor heb. En zelfs dan vergeet ik nog vaak foto's te trekken, want als ik met iets bezig ben, is dat niet meteen mijn eerste reflex. En maar goed ook, want eigenlijk vind ik dat ik los van het ploggen al te vaak met mijn smartphone bezig ben. Het is echt een gewoonte, een onbewuste handeling bijna: mails checken, facebook checken, instagram checken. Vaak, heel vaak. En ik wil proberen daarin wat te matigen. Ik overleef het echt wel als ik een paar uurtjes mijn mails niet lees...

Dus nee, een echte plogster word ik niet. Maar het is misschien wel leuk om dit af en toe eens in mijn blog te verwerken, bij wijze van afwisseling. Kwestie van het spannend en avontuurlijk te houden ;-)
Hope you enjoyed!

1 opmerking:

  1. Leuk! Ik plan ook een plog, maar ik vergeet het elke keer! Haha. Dan denk ik kei stoer: morgen ga ik ploggen en dan ineens zit ik op mijn werk aan het telefoneren en denk ik: crap, alweer vergeten zeg! Komende week doe ik het écht!

    BeantwoordenVerwijderen