vrijdag 27 juni 2014

Mislukte plog

Eerder deze week dacht ik, aha, vrijdag is de perfecte plog-dag! Een dagje moeder-dochter, klein to-dolijstje af te werken maar verder niets moet alles mag. Dat wordt leuk!

Ik begon de dag bijgevolg zodanig enthousiast, dat ik compleet vergat foto's te trekken.
Goed bezig!

Er nu nog aan beginnen is vijgen na Pasen, er is al een halve dag gepasseerd en dat was allicht ook de meest fotowaardige helft. Morgen is geen goede plogdag, wij gaan naar TW Classic dus dat zou saaie foto's opleveren van een podium in de verte met onherkenbare mini-mensjes op. En zondag zal er zwaar moeten gerecupereerd worden, want Joanna slaapt gewoon thuis dit weekend. Auch. Dat wordt zéker geen plogdag.

Zucht.
Dan maar wat vertelsels met hier en daar toch een beeldje.

Joanna ligt nu in haar bed de dut van haar leven te doen om te bekomen van een wilde voormiddag.

Na ruw uit haar en dus ook mijn slaap te zijn gewekt door het agressieve tuut-tuut-tuut-pas-op-ik-rijd-naar-achter-geluid van de vuilniskarren om kwart over 7 (ik klaag niet!), deed ze een eerste dut-poging rond 9u, maar zonder succes. Na wat huishoudelijke taken trok ik met haar dan maar richting de to-do's.

Eerste halte: schoentjes afhalen bij Raaf en Vos, die ik eerder deze week online bestelde. Mét braderiekorting, hoera! Gezien Herzele amper een goed kwartier rijden is van bij ons thuis en ik de shop wel eens in het echt wilde zien, koos ik voor afhalen in plaats van opsturen. Bespaarde mij meteen ook 4,95 euro! Het blijkt echt een charmant winkeltje en ik werd er heel vriendelijk onthaald, zeker een aanrader dus. Jammer dat ik geen foto nam...

Het werden deze!

Tweede halte: speeltuin. Stond niet op de to-dolijst, maar afwijkingen moeten kunnen, zeker voor zoiets. De speeltuin lag daar te blinken in een mooi park en zag er redelijk verlaten uit. Joanna ging elk speeltuig eens af en toen ik besloot dat het welletjes was geweest (lijstje afwerken!), was het spel natuurlijk. Maar dat zijn we intussen gewoon.





Derde halte: sportwinkel in Zottegem om mijn eerste verjaardagscenten om te zetten in een echt geschenk, zijnde loopschoenen.
Ja, ik ben toch beginnen lopen. Ja, het bevalt mij. Ik zit aan les 8 van start to run en ben niet van plan snel te stoppen. Ik ben ook niet van plan ooit 20 km te lopen of mee te doen aan welke wedstrijd dan ook, for that matter. Ik geniet gewoon van wat beweging en wil graag de 5 km halen op mijn eigen tempo. Zonder blessures, hopelijk. Vandaar dus de loopschoenen. Meer wil ik daar niet over kwijt! En al zeker geen foto :-)

De rest van het lijstje waren wat boodschapjes, het rapporteren niet waard.

Bij thuiskomst was Joanna voor de derde keer die dag in slaap gesukkeld in de auto. Tijd dus voor haar middagmaal gevolgd door haar middagdut. Eventjes rust om snel wat klusjes te doen én zelf wat te relaxen op mijn vrije dag.
Of wat had je gedacht!

Ik beloof binnen dit en een maand nog eens een échte plog. Want dit is eigenlijk maar triestig...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten