woensdag 19 februari 2014

Trivia #3

*
Joanna lijkt op Michiel, daar is iedereen het over eens. Het zijn vooral de donkere ogen die opvallen. Ik ben daar zeer blij mee, met die gelijkenis. Niet alleen heeft ze prachtige kijkers met lange wimpers (hoera!), maar ik zie krulletjes verschijnen, als ik goed kijk. Hopelijk zijn het blijvertjes!


*
De wereld op z'n kop.
Ik ben tegenwoordig sneller op mijn werk van bij mij thuis (18 km met enkele probleemzones) dan van bij mijn ouders (15 km quasi zonder probleemzones). Dat laatste gaat namelijk via de R4, bijna rechtstreeks van deur tot deur zonder al te veel hindernissen.
Maar nu niet meer ,want de Genste wegen en verkeer zijn weer goed bezig, timing-gewijs. Quasi alle afritten op de R4 richting UZ Gent zijn afgesloten, waardoor die ene die overblijft uiteraard onbegonnen werk is. Alternatieve routes langs de Dampoort of door Gent-centrum zijn - obviously - ook niet echt een optie tijdens de ochtendspits.
De omweg die ik dus afleg om van bij mijn ouders op mijn werk te geraken is belachelijk gigantisch (26 km!), maar wel de enige manier om een beetje vooruit te komen. Brengt mijn reistijd met wat geluk op 45 minuten...
Stalen zenuwen hebt ge daarvoor nodig, zeker op maandagochtend!
*
Wij zitten met een zieke deze week, die een streng verbod kreeg om naar de onthaalmoeder te gaan. Met ziektebriefje en al. Wij kregen een briefje voor sociaal verlof, ook wel omstandigheidsverlof wegens overmacht. Weer iets bijgeleerd.
Gelukkig springen de grootouders bij, want zomaar eventjes een week ongepland niet komen werken is niet echt mogelijk, hoe aantrekkelijk dat ook lijkt.
*
Dit is trouwens onze zieke. 

Begrijpen wie begrijpen kan, vrijdag viel de kinderarts bijna achterover van de omvang van de dubbele oorontsteking en werd er duidelijk bezorgdheid geuit over de bronchitis. Ze krijgt dus een redelijk zware dosis antibiotica, ik begin te vermoeden dat daar misschiel wel meer in zit dan beweerd wordt. 
Pepmiddeltje, anyone?
Nu ja, ik klaag niet, ik mag een dagje thuisblijven met een hypervrolijke dochter. Feestje!
*
Newsflash: onze premier heeft een blootje. Net als gij en ik. 
Een blote poep, ja, dat zou erover zijn, dat is privé. In onze maatschappij, tenminste.Maar een blote rug? Omdat hij toevallig premier is, kan dat plots niet, een blote rug hebben? Moet hij dan in de zomer aan het strand ook in kostuum met strikje zitten?
Wat ik het allerminst begrijp aan dit alles, is de tijd die daar in de media al aan besteed werd. Er zijn écht wel belangrijkere en interessantere zaken te melden hoor. Maar dat lijkt een ziekte van deze tijd, helaas. Muggen worden olifanten en échte olifanten worden vaak genegeerd. Ik heb mij voorgenomen om over te schakelen op CD's in de auto ipv radio, gedaan met ergeren!
*
Nog mensen die de lente al een mini-beetje voelen komen?
*grijns*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten