woensdag 12 februari 2014

Trivia #2

*
Ongelooflijk hoe het weer mijn gemoed (en dat van vele anderen) kan beïnvloeden. 
Zon = instant happiness, zeker tijdens deze donkere dagen. Die langzaam maar zeker lengen, godzijdank. Jammer dus van dat vuil herfstweer tegenwoordig, maar na regen komt zonneschijn. Keeping the faith!
*
Ik ga binnenkort nog eens uit. Echt uit, met feest en dansen en al. Ik kijk daar enorm naar uit! 
Logisch ook, want bij het plannen ervan ontdekte ik dat het meer dan een jaar geleden is dat ik dat nog eens deed (trouwerijen uitgezonderd). En ik dans zo graag! Schande dus, maar ook niet abnormaal natuurlijk, gezien bijna elk (baby)vrij moment het voorbije jaar ging naar bijslapen. 
Maar het is hoog tijd daar eindelijk terug verandering in te brengen. Houd mij nu nog maar eens tegen!
*
Vinden jullie het ook zo fijn om 4 maanden lang op uitvergrote gezichten van politici te moeten zitten kijken?
*
Nog zo eentje: nu al paasversiering in de winkels??
*
Wat is eigenlijk de officiële peuterleeftijd? Bestaat dat wel? Ik zeg precies al maanden "ze wordt meer en meer een peutertje" en dat is natuurlijk wel zo. Maar vanaf wanneer kan ze echt als peuter door het leven? Moet ze voldoen aan een aantal voorwaarden, of is het gewoon puur op leeftijd?
Voorlopig is ze nog baby hoor, maar elke dag een mini beetje minder.
Niet te snel hé!

*
Ik kan verschrikkelijk hard vloeken als 1 of ander software programma (zoals Word, of Excel, of andere van die Microsoft gedrochten) niet doet wat ik wil dat het doet. Met de beste wil van de wereld niet.
2 words: Anger Management!
*
Mijn lief bakte een brood vorige week. Iets waar ik mij zelfs niet aan zou wagen. Het was vreselijk lekker.
In alle eerlijkheid, hij is een betere kok dan ik. Hij doet het ook graag, that helps. Maar toegegeven, sinds we tussen de boeren wonen, schep ik zelf ook steeds meer plezier in self-made stuff. Ik maak bijna wekelijks verse soep, mede dankzij ons biopakket dat op dat vlak een waaier aan mogelijkheden biedt. Maar ik ga daar nu ook niet in overdrijven, want ik ben een veel te ongeduldig type om bezig te zijn met cupcake kunstwerkjes en dergelijke.
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid!


*
Waar ik dan wonder boven wonder wél veel geduld kan voor opbrengen, is handwerk. Breien, haken, naaien, you name it. Dat brengt een soort rust met zich mee. Die concentratie, dat ritme, het werk zien vooruit gaan,... Dus daarom, vanaf september, gaat dees hier naar de naailes! Want hoewel ik dat graag doe, kan ik er niet veel van en daar moet verandering in komen.
3 keer raden wiens garderobe daar het meest baat bij zal hebben...
*
Ik herontdekte deze week Cultuur met een grote C. Dankzij mijn zus, die als pers- en communicatieverantwoordelijke werkt bij LOD muziektheater. Wij gingen kijken naar "An old monk" in Oosterzele, of all places. Mooie nieuwe zaal, maar vooral een schitterende voorstelling. We hebben allebei echt genoten en vooral besloten om dit terug vaker te doen. Die babysitdienst waar ik hier over sprak, wordt binnenkort getest!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten