zondag 19 juli 2015

Moeder-dochter tijd

Op de planning vanaf vandaag: 6 dagen van single mommy spelen. Dat moet een record zijn!


Manlief gaat trekken in de Alpen met vrienden, een men-only tripje. Ben ik niet rouwig om, ik vind het momenteel al een uitdaging de trap naar boven te stappen...

Maar 6 dagen op m'n eentje zorgen voor mijn oh zo vrolijke maar oh zo hyperactieve dochter die niet altijd braaf luistert, dat zal ook een uitdaging zijn. Vermoeidheid en hormonen spelen mij parten en zorgen ervoor dat het beetje geduld dat ik maar heb nog kleiner wordt. Wanneer ze haar jas of schoenen niet aan wil tijdens de ochtendrush en er een spelletje "pak mij dan" van maakt, roep ik tegenwoordig de hulp in van Michiel. Het is mij gewoon te lastig haar achterna te zitten. Ik twijfel er niet aan dat ik het zonder hem ook wel red, maar ik zal het geweten hebben op het einde van de rit. Benieuwd wie na die 6 dagen het meest vermoeid zal zijn: de trekker of de thuisblijver?

Gelukkig zijn daar dan 1/ grootouders en 2/ Gentse Feesten en 3/ de onthaalmoeder.

Morgen maandag maak ik de brug naar onze nationale feestdag, mijn enige 2 dagen "congé" deze maand. Ik ben eerlijk gezegd blij dat ik de rest van de week gewoon ga werken en Joanna naar de opvang gaat.
Rust! 
*Grijns*

Verder trek ik op mijn vrije dagen vooral naar mijn ouders en naar de Gentse Feesten. Mét Joanna dus. Voor het eerst keek ik in het programma naar de rubriek "kinderanimatie". Heel gek voelde dat!

We gaan onder andere naar een theatervoorstelling van Jip & Janneke (vanaf 2 jaar) en verder wil ik ook naar MiramirO (straattheater), Gentopia, Bataclan en misschien ook een voorstelling van Pierke meepikken? Benieuwd hoe dit allemaal zal gesmaakt worden door ons dochter!




En gelukkig zijn de grootouders hier en daar toch nog een avondje thuis, zodat moeder de vrouw ook eens naar de Gentse Feesten voor volwassenen kan!

Gisteren zetten we de 10-daagse al goed in: we verkenden sint-jacobs en baudelo en we sloten (vroeg) af op de vlasmarkt waar mijn kleine zus draaide vanop de toren. Ik mocht ook eens van het uitzicht gaan genieten! Zotjes!


Later deze week ga ik ook nog eens de sfeer opsnuiven (altijd net iets aangenamer midden in de werkweek, qua drukte dan) en volgende zaterdag smijten we ons ook nog eens. Voor zover mijn lichaam het zal toelaten zich te smijten, dat zien we wel. Want gisteren was het na 5 uurtjes meer dan genoeg geweest (ai mijn bekken!) en dan heb ik nog veel kunnen zitten...

Op die manier zal de week opnieuw voorbij vliegen, wat mij weer wat dichter brengt bij mijn écht verlof. Nog 5 weken!

O en nog een klein detail: we zijn, in samenspraak met de onthaalmoeder, gestart met potjestraining.
Joanna is er blijkbaar klaar voor, nu ik en mijn geduld nog...

1 opmerking:

  1. het zal je zonder twijfel goed lukken.
    Ik stond er een tweetal weken geleden alleen voor met 2 kadeetjes, mijn voornemen om elke dag vroeg in bed te kruipen: gigantisch mislukt :-) Maar iedereen had dagelijks verse kleren aan, kreeg eten, en sliep, .. meer moet dat niet zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen