woensdag 8 oktober 2014

Intermezzo #1

Als men mij vraagt "Van waar zijt gij?", weet ik nooit goed wat te antwoorden.
Want wat wordt precies gevraagd?
Optie 1: mijn afkomst.
Optie 2: mijn woonplaats.

Dus antwoord ik meestal: "Ik ben van Gent maar woon in Zwalm."
(Zwalm is eenvoudiger dan Dikkele, gezien dit laatste doorgaans fronsende wenkbrauwen oplevert.)

Bedenking gisteren: zal ik dit altijd blijven zeggen?
 Of zal ik mijn afkomst met de loop der jaren weglaten en effectief gaan zeggen: "Ik ben van Zwalm."

Eerlijk? Ik denk het niet. Ik ben namelijk niet van Zwalm en kan dat dus ook nooit meer worden.
Ik kan hier alleen maar wonen en daar vree content over zijn.

Maar ik ben van Gent. Geboren en getogen. Geen verloochening aldaar.

Mede-Gentenaars-stadverlaters denken daar allicht net zo over?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten