donderdag 26 december 2013

Part 1

Feestdagen part 1 zit erop. Oef.

Begrijp mij niet verkeerd, feestdagen zijn dolletjes, sfeer gegarandeerd. Maar dit jaar toch iets specialer (lees: vermoeiender) dan anders, omdat de 2 feestavonden allebei bij ons thuis worden gevierd. En omdat uitslapen niet in Joanna haar woordenboek staat. En omdat ik net nu met megaverkoudheid nummer 2 van deze winter opgescheept zit. Klassiek bij mij in de winter, vakantie gaat in en lichaam geeft het op. In maart gaan we skiën, dat zal ook proper zijn :-)

Kerstavond hebben we dus al gehad. Gek toch, hoe je weken van tevoren toeleeft naar zo'n avond en dan plots is het alweer voorbij. Weer een jaartje tot de volgende...

Het was in elk geval een zeer geslaagde avond, hier bij ons. Beide families samen rond de tafel, het heeft wel iets. Veel verbroedering, gebabbel, gelach, kortom feestgedruis.
Joanna heeft het allemaal niet geweten, zij lag om 8u al in dromenland (of eerder in snotland, maar soit, you get the picture). Ze is eerst wel rotverwend geweest met allerhande prachtige cadeaus. Ach ja, wat wil je, baby's first christmas - en dan nog het eerste kleinkind. Dat moet toch een beetje verwend worden, niet?

 

 

Een zeer drukke Kerstavond, met als gevolg een zeer kalme Kerstdag zonder plannen of verplichtingen. Best wel aangenaam. We zijn "op den bots" gaan uitwaaien aan zee, goed tegen het snot. Het was redelijk kalm in Knokke en het deed deugd een frisse neus te halen.

En nu zit ik hier thuis te genieten van de rust. Want hoe graag ik ons klein mormeltje ook zie, wat is het fijn om een dagje vakantie te hebben terwijl zij wordt overgelaten aan de goede zorgen van Nadine, onze onthaalmoeder.
Ik heb tot half twaalf geslapen. *Grijns*
En zometeen ga ik wat winkelen in Gent. Gewoon me, myself and I, op mijn gemakje. Ik kan mij zelfs niet meer herinneren wanneer ik dat nog eens gedaan heb...

Ik neem dus even wat adempauze vooraleer Feestdagen part 2 zich aandient. Nu ja, adempauze is eigenlijk relatief, want er staat voor de rest van de vakantie elke dag iets op de planning. Vakantie zou geen vakantie zijn zonder een drukke agenda ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten