vrijdag 25 december 2015

Ho ho ho!

Kerstdag (Vrolijk Kerstfeest!) en we zitten al bijna halverwege de kerstvakantie, help!
Die vakantie zetten Michiel en ik op een leuke manier in, kort maar krachtig: 24 uren weg van huis en kindjes om even te herbronnen. Tijd voor onszelf en elkaar. We trokken naar Hasselt, waar we lekker gingen eten, overnachtten en genoten van een heerlijke wellness ervaring
Batterijtjes opgeladen voor de drukte van de eindejaarsfeesten!



Ons huis werd gisteren voor het derde jaar op rij overspoeld door 12 teerbeminde familieleden om samen Kerstavond te vieren.
Jaar 1 werd er nog dapper gekookt.
Jaar 2 werd er wijselijk overgestapt op raclette.
Jaar 3 werd er nog wijselijker beroep gedaan op een traiteur!

Volgend jaar opnieuw, maar bij een andere traiteur. Waarom? Om iets dat ik zo snel mogelijk wil vergeten: 2 uren aanschuiven en wachten op het eten dat weken op voorhand besteld was en waarvan geweten was om hoe laat ik er zou om komen. Ik was om te ontploffen en kapot van 2 uren recht te staan (slechte rug, weet je wel)...
Soit, vergeten dus!

Het was lekker en gezellig gisterenavond en dat is wat telt!

Ellie's eerste Kerst was voor ons ongetwijfeld een pak leuker dan voor haar ;-)


Intussen werd mijn wens werkelijkheid: ze drinkt nu braafjes 5 maal per dag flesjes van 150/5. De spijsvertering blijft langzaam maar zeker de goede kant uitgaan. We naderen dan ook week 12 ;-) Ik ontspan elke week wat meer omdat ik zie hoe goed ze het doet en hoe hard ze van het leven geniet. Ze trakteert ons van 's morgens tot 's avonds op haar guitige glimlach en begint nu ook hardop te lachen. Heerlijk!

Joanna's derde Kerst was een peuterpuberkerst :-)
Ze heeft zich al bij al redelijk gedragen, ze kreeg dan ook volle aandacht van tantes en nonkels. En veel cadeautjes! Verwend nestje...

Het prinsessenkleed moest natuurlijk direct aan!

Ze is hersteld van haar 2de oorontsteking, of dat hoop ik toch. Ze neemt momenteel nog antibioticum maar is koortsvrij en lijkt pijnvrij. Die 2de oorontsteking kreeg ze bovenop of direct na een eerste en dus ook direct na een ganse week andere antibioticum. 
Het was oorontsteking nummer 5 of 6 dit jaar, de 2 de keer dat ze binnen de week hervalt ondanks antibioticum. In augustus lag ze ook 2 dagen in het ziekenhuis met een oorontsteking. Hoog tijd dus voor een bezoekje aan de NKO-arts voor buisjes! Iets dat ik waarschijnlijk al veel vroeger had moeten doen... Eind januari gaan we op een eerste consultatie, hopelijk blijft ze gespaard tot dan!

Op Kerstdag zelf hebben wij altijd een rustig dagje met het gezin.
Geen verplichtingen dus gewoon lekker ons ding doen.
Nadat het huis terug op orde was, gingen we naar de Gentse Winterfeesten. Op Kerstdag en met grijs weer, dus lekker veel plaats voor de buggy ;-)

Kerstwafel

Joanna trekt de selfies tegenwoordig zelf

Piraat

Intussen ben ik in volle voorbereiding van week 2 van de kerstvakantie.
Wij ontvangen nog 3 keer volk, waaronder op oudejaarsavond. Morgen wordt de colruyt dus leeggekocht, dan hebben we dat alvast gehad. 
Week 2 proberen we vooral in teken van Joanna te stellen. Er komen vaak kindjes spelen en de andere dagen doen we uitstapjes op kindermaat. Ik laat haar ook nog zo veel mogelijk slapen 's middags, zodat ze lekker uitgerust aan het nieuwe jaar kan beginnen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten