zondag 25 januari 2015

Mijn doodgewone dingen


Toen ik vorige week de doodgewone dingen van Lilith las, besloot ik meteen die van mij ook te delen. Ik heb er eindelijk een vrij momentje voor gevonden, iets wat doodgewoon lijkt maar het niet is ;-)


De titel van mijn blog - het leven zoals het is - liegt er niet om: het gaat hier quasi altijd over doodgewone dingen. Meestal de fijne, soms ook wel de minder fijne.
Mijn hele blog is eigenlijk doodgewoon. Saai misschien voor sommigen, maar voor mij is elk schrijfsel iets wat ik óf wil delen óf wil bijhouden voor mezelf.


Maar nu terug naar de kern van de zaak. Ik probeer wat dingen neer te pennen die nog niet aan bod zijn gekomen op mijn blog, of toch nog niet vaak.


Hierbij dus mijn doodgewone dingen die mijn hart doen zingen...

  • een regenboog
  • een lekkere chai latte
  • een was draaien en drogen zonder weeskous
  • op een zondag zonder plannen 'op den bots' vertrekken om pas 10 uren later compleet voldaan terug thuis te komen
  • op een zondag zonder plannen ook effectief niets doen en je daar niet schuldig over voelen
  • Joanna een nieuw - voor ons onbekend - woord horen zeggen en samen met haar ontdekken wat ze bedoelt door in boekjes te kijken en het haar te laten aanduiden
  • laat in de solden nog een topstuk scoren
  • luisteren naar mijn lief die vol enthousiasme over zijn werk vertelt
  • een meezinger horen in de auto en gewoon gáán
  • hangen met vriendinnen en kletsen over belangrijke en onbelangrijke dingen en soms ook gewoon wat stil kunnen zijn samen
  • een goeie ouwe Disney film kijken - denk aan De Kleine Zeemeermin, Belle & het Beest, Aladdin, De Leeuwenkoning - en de liedjes keihard van a tot z meezingen. En dan wenen omdat het zo mooi is
  • wenen omdat iets - gelijk wat - mooi is
  • boodschappen doen en uitkomen op een perfect rond bedrag aan de kassa
  • getuige zijn van de liefde van mijn ouders voor mijn kind, en omgekeerd
  • bij uitbreiding: de vader-dochter relatie hier in huis
  • die paar minuutjes per dag dat ik op mijn gemak Joanna's outfit sta uit te kiezen
  • een lekker warme badkamer
  • bij uitbreiding: het moment dat je in een warm bad gaat zitten en je even naar adem hapt - of 'oe oe oe' piept - omdat het zo heet voelt
  • moelleux au chocolat, gelijk waar en gelijk wanneer
  • de geuren van de Provence in de zomer: zon, lavendel, rosé en zonnecrème
  • als tegenhanger, dé 2 geuren van winter en Kerst voor mij: kaneel en een opgebrande lucifer
  • croissants
  • een glas cava of wijn op vrijdagavond omdat je het zo hard verdiend hebt
  • een nummer van Bruce Springsteen
  • Joanna die danst en zingt, ook als ze denkt dat niemand het ziet of hoort
  • die ene krul in mijn lief zijn haar
  • hoe mijn zus en ik elkaar nog altijd met 1 woord of blik verstaan, vaak gevolgd door gigantisch veel gegiechel
  • vaststellen dat ik kan blijven schrijven aan mijn lijstje van doodgewone dingen die mijn hart doen zingen en daar erg dankbaar voor zijn

Misschien een blogrubriekje om af en toe te laten terugkeren?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten