woensdag 26 maart 2014

Ontdekkingsreizigers #3

Zoals beloofd, tijd voor leukere schrijfsels nu Joanna aan de beterhand is (voor het eerst in 4 dagen uit zichzelf koortsvrij, hoera!) en morgen allicht (hopelijk) naar huis mag.

Enkele weken geleden las ik in het zeer informatief maandblad "De Zwalmse Post" dat er op 22 maart een sneukeltocht georganiseerd werd in Zwalm. 8 km wandelen door Rozebeke, Roborst en Munkzwalm met 7 "sneukelplaatsen" waar telkens lokale lekkernij werd aangeboden. 

Zo'n evenement konden we uiteraard niet aan ons laten voorbijgaan. De route bleek bij navraag buggyvriendelijk, dus wij maakten een koppel vrienden met kinderen warm om ons te vergezellen.

Ondanks de verontrustende voorspellingen, zat het weer mee. Fris windje en 1 korte regenbui, verder was de zon van de partij. De route was prachtig, met mooie vergezichten en goed uitgedachte tussenstops. De sneukels vielen in de smaak en het was leuk dat het allemaal van lokale makelij was. Dat bij 4 van de 7 stops iets alcoholisch geserveerd werd, wakkerde ons enthousiasme alleen maar aan.  De kindjes zaten lekker warm achter regen- en windschermen in de buggy en hebben volgens ons ook genoten, want wij hebben niet 1 protestgeluidje gehoord. 

Ook leuk: de voorlaatste stop was bij een melkveebedrijf. De 3-jarige uit het gezelschap wou graag de koeien zien en de vriendelijke boer toonde ons met veel plezier de stallen. De 30-jarigen vonden dat minstens zo leuk, ik aaide voor het eerst in mijn leven een kalfje van een dag oud!


Wij deden uiteindelijk een goeie 4 uren over die 8 km. Met 3 buggy's haal je geen topsnelheid en we namen onze tijd aan de stops.
Maar vooral: we genoten met volle teugen. Van de wandeling, van de kindjes, van het samenzijn, van het eten en drinken en van den buiten. 

Bij ons thuis sloten we af met een heerlijke maaltijd geprepareerd door de mannen, terwijl de vrouwen zich ontfermden over de kindjes, die na een ganse namiddag in de buggy uiteraard nog vol energie zaten. 


Joanna heeft zelfs nog staan dansen van plezier. Tot ze na een klein valletje plots haar keel open zette en niet meer te troosten was. Deze mama vermoedde meteen dat er iets niet klopte. 

De 39,5 graden koorts luidden het einde in van het leuke deel van het weekend en bleken het begin van veel ellende. Maar daar gaat het hier niet over!

De Zwalmse Post staat vol met aankondigingen voor leuke activiteiten en intussen volg ik op facebook ook "Gemeente Zwalm". Steeds op de hoogte van het reilen en zeilen van onze gemeente, want ze zijn zeer actief op sociale media. Top vind ik dat!

En nog topper vind ik dat hier op den buiten minstens zoveel te beleven valt als in de stad. 
In alle eerlijkheid, dat had ik niet gedacht. 
Ik ben blij dat mijn ongelijk bewezen werd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten